svētdiena, 2010. gada 21. februāris

Kas maksā par bezmaksas informāciju Internetā?

Šo rakstu gribēju uzrakstīt jau sen, vēl tajos laikos, kad man vēl nebija bloga. Bet jāsāk tas viss ar manu iecienītāko izteicienu – par velti šajā pasaulē ir tikai siers peļu slazdā un arī tikai otrajai pelītei.


Kaut kad 2010.gada rudens pusē draugos.lv sāka parādīties uzmācīgas ”Laimē Iphone” reklāmas. Pārāk neiedziļināšos krāpniecisku Interneta pakalpojumu anatomijā, bet šī bija (un ir) klasiskā ”abonēšanas pakalpojuma” versija, kurā cilvēks ”abonē” piedalīšanos izlozē pats to nezinot, jo info par to, ka tas ir abonēšanas pakalpojums, ir uzrakstīta ar pēc iespējas mazākiem burtiņiem pēc iespējas nemanāmākā vietā. Tātad cilvēks pats to nezinot šķiras no vismaz 3Ls (minimālā cena, "loterijas" pirmsākumos 6Ls) un, ja arī pēc tam nepamana savu kļūdu un neatreģistrējas no šī ”pakalpojuma”, tad turpina maksāt 3 latus nedēļā mūžīgi mūžos līdz savai nāvei vai priekšapmaksas kartes kredīta beigām (ar noteikumu, ka kredīts turpmāko 6 ned. laikā netiek papildināts). Nu īsāk sakot, klasiska Interneta krāpniecība, kas atšķiras tikai ar saviem Latvijas tirgum grandiozajiem mērogiem.

Laimē Iphone Draugiem.lv
Kāpēc tādi populāri portāli kā draugiem.lv un delfi.lv publicē šādas acīmredzami krāpnieciskas reklāmas? Reklāmas tirgus krīzes dēļ ir cietis un kaut kā jau naudiņa ir jāpelna. Kas stāv aiz šī krāpnieciskā pasākuma? Sākotnēji tas bija reģistrēts uz uzņēmumu SIA "T2R" (kura valdes loceklis ir Rīgas Ekonomikas Augstskolas absolvents Mārtiņš Grandāns, sk. Linkedin profilu), bet pēc šīs informācijas publiskošanas Internetā (sk. http://www.sudzibas.lv/complaints/t2r-jeb-text2reach-c9237.html), pieņemu, ka kāda apkrāptā bērna vecmāmiņa uzlika uzņēmuma īpašniekiem lāstu un viss pasākums tika pārreģistrēts uz Kiprā reģistrētu uzņēmumu Lavter Management Limited ar loterijas nosaukumu ”Cow-Mobile.me” (kas labi izsaka lietas būtību).

Laimē Iphone Delfi.lv
Internetā paustā info par krāpnieciskā pasākuma saistību ar draugiem.lv izskatās ir patiesība, jo naudiņu par šo Iphone krāpšanu pašlaik iekasē SIA KingSMS, kuras vienīgā amatpersona un caur Māršala salās reģistrēto uzņēmumu droši vien arī īpašnieks (gan grūti pierādāms) ir Agris Tamanis, kuram (ak, kāda sagadīšanās!) pieder arī 42% uzņēmuma draugiem.lv akciju. Šis pats Agris Tamanis (vēl lielākas sagadīšanās pēc) ir arī valdes priekšsēdētājs jau minētajam uzņēmumam SIA "T2R".

Interesanti, ka par spīti tam, ka pasākums ir absolūti krāpniecisks, šī loterija reģistrēta LR Izložu un Azartspēļu Uzraudzības Inspekcijā (apstiprinājuma nr. 3947 un 4160). Pieņemu, ka nabaga ierēdņi neatrada likumīgu iemeslu, lai atteiktu šo reģistrāciju, bet loterijas īpašnieks savukārt izmanto šo reģistrācijas faktu pasākuma reklāmā un cilvēkiem liekas, ka, ja jau loterija oficiāli reģistrēta, tad jau viss kārtībā, vai ne? Īsāk sakot, organizācija, kam vajadzētu ierobežot krāpšanu, pati to ar savu darbību vēl veicina.

Tātad mums ir ekonomiski aktīvi un izglītoti ļauži, kas ar savu darbību pelna naudu (loterijas īpašnieks; draugiem.lv, delfi.lv un citu reklāmas izvietošanas vietu īpašnieki) un mums ir šādu krāpniecisku pasākumu upuri, protams, daļēji arī ekonomiski aktīvi iedzīvotāji, bet viena liela daļa jauniešu* un sociāli neaizsargātu personu, kas nav informētas par Interneta džungļos valdošajām briesmām. Protams, ka šādi (un līdzīgi) krāpnieciski pasākumi baro Latvijas Interneta reklāmas tirgu, kas savukārt nodrošina "bezmaksas" informācijas un pakalpojumu pieejamību visiem Latvijas Interneta lietotājiem.

Kopsavilkumā tas izskatās tā. E-tehnoloģjās izglītotie ekonomiski aktīvie iedzīvotāji (otrās pelītes) pārkāpj pāri "Cow-Mobile.me" peļu slazdā guļošajiem pirmo pelīšu (e-tehnoloģijās ne tik zinošu, bieži vien sociāli neaizsargātu personu) līķīšiem un tiek pie bezmaksas siera (iespējas neko nemaksāt par daudziem draugiem.lv un delfi.lv pakalpojumiem/ informāciju). Protams, arī pirmās pelītes tiek pie siera, tikai tas viņām izmaksā pietiekami dārgi - viņas samaksā ne tikai par sevi, bet arī par visiem pārējiem, kas kāps viņu līķīšiem pāri un ēdīs sieru bez maksas.

Varbūt kaut kas ar šo pasauli tomēr nav īsti kārtībā.

P.s. Papildus viedokļi (un linki) par tēmu: http://www.tv3.lv/forum/viewtopic.php?pid=16610



*Loterijā aizliegts piedalīties personām, kas jaunākas par 18 gadiem, bet tas uzrakstīts ar tik maziem burtiņiem tik nemanāmā vietā, ka rodas aizdomas, ka tieši šī ir loterijas mērķauditorija. Starp citu vecumu uzrādīt pirms reģistrācijas nekur netiek prasīts.

4 komentāri:



  1. UniCredite Finance uzņēmumi

    777 # Romas dzelzceļa stacijā Road, italy
    Tel: +393512646127
    Laba diena visiem izlasot mūsu post online es saņemšanu no
    e-pasts. Paldies, lai atbildētu uz manu reklāmu. Vispirms ļaujiet man iepazīstināt sevi
    uz jums esmu Mr.Mr.Kenneth E Credit Company. Attiecībā uz e-pastu, mēs esam gatavi
    piedāvāt aizdevumus sabiedrības locekļiem par 2% gadā, bez jebkādām pārbaudēm
    un kredītu melnajā sarakstā. Mēs piešķirt kredītu, kas ir robežās £ 5,000.00 līdz
    £ 40,000,000.00 no Apvienotās Karalistes. Mēs piedāvājam bezmaksas aizdevumus, jo es
    bijās Dieva, un aizdevējs nevar pieņemt chances.only interesēt personai būtu
    contanct mums uz mūsu privety e-pastu: (edwardkennethcredit@gmail.com)
    Mēs dodam aizdevumus privātpersonām, uzņēmumiem un sadarboties neatkarīgi
    no viņu ģimenes stāvokļa, dzimuma, reliģijas, un vieta, bet ir jābūt juridiskai
    nozīmē atmaksāt aizdevumu noteiktajā laikā, un stingri, lai būtu
    cienīgs uzticības ..
    Paldies par sapratni..
    Sveicieni No Mr.Kenneth E

    AtbildētDzēst
  2. sveiki

    Mēs varam piešķirt jums aizdevumu summu, jums ir nepieciešams, un ar nosacījumiem, kas padara jūsu dzīvi vieglāku.
    Mēs piedāvājam īstermiņa un ilgtermiņa aizdevumus ar atmaksas termiņu ļoti pieņemamām, manu kredītu līgumiem, sākot no Euros eiro 1000-5966585.
    Arī mēs gribētu teikt, ka mēs esam arī iesaistīti finansēšanā
    projekts (Uzticama). Jums ir iestrēdzis, aizliegts bankai un jums nav labu bankām, vai jūs labāk ir projekts, un nepieciešams finansējums,
    slikta kredītu vai nepieciešama sudraba, lai samaksāt rēķinus, naudas ieguldīt uz uzņēmējdarbību.
      Tāpēc nevilcinieties sazināties ar mums.
    Pasts: faure_patricia@outlook.fr

    saņemt mūsu sveicienus

    AtbildētDzēst
  3. Mans vārds ir Forbes no Amerikas Savienotajām Valstīm. Es gribu pateikties Julie Jones kundzei, kas man palīdzēja saņemt aizdevumu. Pēdējos trīs mēnešus esmu meklējis aizdevumu, lai nokārtotu savus parādus, visi, ar kuriem es tikos pieķērušies, pieņēma manu naudu, kamēr es beidzot tikos ar Džulijjones Jūlija Jones kundzi. Viņš varēja man piešķirt aizdevumu 10 000 ASV dolāru apmērā. Viņš var arī jums palīdzēt. viņa ir palīdzējusi arī citiem maniem kolēģiem. Ja jums nepieciešama finansiāla palīdzība, laipni sazinieties ar savu uzņēmumu pa e-pastu (juliejonesloancompany@yahoo.com). Es uzskatu, ka viņa var jums palīdzēt. Sazinies ar viņu, lai saņemtu palīdzību, tāpat kā viņa man palīdzēja. Viņš nezina, ka es to daru, izplatot viņas labo gribu pret mani, bet es uzskatu, ka man vajadzētu to dalīties ar jums visiem, lai atbrīvotu sevi no krāpniekiem, lūdzu, piesardzīgi rīkojieties par impersonatoriem un sazinieties ar pareizo aizdevumu sabiedrību. Turpmāk ir viņas vārdi iedrošināšanai tiem, kuri meklē legitu un godīgu privātā aizdevuma aizdevēju.

    AtbildētDzēst
  4. Sveiki visiem, mani ir samelojuši tik daudzi uzņēmumi, kuri apgalvoja, ka ir īstie aizdevēji, taču visi mani centieni ir bijuši veltīgi, es esmu zaudējis vairāk nekā 3500 eiro viltus aizdevējiem, kuriem apgalvo, ka nav tādi, kādi viņi ir. Līdz brīdim, kad mans draugs iepazīstināja mani ar pareizo aizdevēju, ar kuru es sazinājos, un es veiksmīgi saņēmu no viņiem aizdevumu tikai 48 stundu laikā, es ieteiktu ikvienam, kurš meklē aizdevumu, nebaidoties sazināties ar viņiem pa e -pastu: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    AtbildētDzēst